30 august 2013

Brunsopp c",)


På tur i fjellheimen i vakre Gudbrandsdalen i dag, tror jeg at jeg fant brunsopp ♫♫ 
Brunsopp kan du lese om her Svampguiden

Det er nydelig i fjellheimen nå, høstfargene begynner allerede og komme ~**~ 
Så kom dere ut, om dere ikke drar til fjells så er skogen også ett godt alternativ !!
Ha en fin dag 





Jeg synes det er godt og surre soppen i litt fløte, men når jeg ikke helt hadde planlagt sopp til lunch i dag -og det er over 1 mil til nærmeste butikk, ble det sopp naturell.




Tørrstekte den først, så vannet dampet ut, før jeg tilsatte meierismør, salt og litt chili explosion !!!


Dårlig med tilbehør her over tregrensa, så det fikk holde med en skive ferskt brød med meierismør og vårløk 






Arne Brimi - Hytte, Grill & Turvin

  • Dyp fiolettrød. 
  • Fruktighet med preg av røde bær, hint av krydder og lakris.  
  • Land/distrikt: Frankrike, Rhône Sør, Côtes du Rhône 
  • Råstoff: Grenache, Syrah, Mouvedre 
  • Innhold: Alkohol 14,00% 
  • Lagringsgrad: Drikkeklar, ikke egnet for lagring



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Print Friendly and PDF