11 august 2013

MOJITO ღ☼


Mojito er Cubas uoffisielle nasjonaldrink 🌿
Drinken ble utviklet på Cuba på 1800-tallet.

Den er ikke for søt -og ikke for sur, akkurat passe ♫♫ 
Hvor sterk du vil ha den avgjør du selv.
Jeg bruker 4cl lys Bacardi i ett glass på 50cl, akkurat passe etter min mening 😋

Mange bruker soda, men jeg synes den blir bedre med sitronbrus -og da dropper jeg sukkeret. Vil du ha den litt søtere kan du røre inn litt sukker.

Alkoholfri 🌿
Hvis du ønsker en alkoholfri variant kan du erstatte rom med en god eplejucice og smaksette den med litt brunt sukker.

Optimisten mener at glasset er halvfullt, pessimisten synes det er halvtomt 😅
God sommer ♫♫

Du trenger til en halvliter:
  • 4 cl rom, lys
  • 1/2 lime
  • Frisk mynte
  • Sitronbrus
  • Isbiter
Sånn gjør du:
  1. Hell 4 cl rom i ett halvlitersglass.
  2. Fyll glasset halvfullt med knust is eller isbiter.
  3. Hell over sitronbrus og skvis over saften fra en halv lime. Legg den halve lime'n i glasset.
  4. Legg på en neve grovhakket mynte (jeg bare hakker den, med stilken på)  - og bland alt godt sammen.
  5. La drinken stå noen minutter, så smakene får utviklet seg.
  6. Drikk og nyt ♫♫

Bildet under er fra ferie i Riga, Latvia i 2012
26 etasje på Radisson Blu Daugava Hotel 🍸
     

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Print Friendly and PDF