06 september 2016

Melkesuppe med makaroni


Husker du denne suppen ?
Melkesuppe med makaroni 💛

Denne lagde min mor ofte til meg når jeg kom hjem fra skolen.
Det var så godt, med masse sukker og kanel på  
Gode barndomsminner !

Har du igjen rester av makaroni kan du bruke den, det var det mor gjorde, hun kastet ikke mat !
Suppen blir ikke like fyldig, som hvis du koker den med rå makaroni på grunn av stivelsen, men helt greit ! Hvis du koker makaronien i melk må du passe på og røre hele tiden, så ikke suppen blir brent.

Jeg serverte melkesuppe til barnebarnet - og hun spiste masse !


Du trenger til 2 porsjoner:
  • 5 dl melk
  • 2-3 dl makaroni, ukokt
  • 1/4 ts salt
  • 1 ss sukker
  • 1 ts vaniljesukker
  • 1 ts kanel
Sånn gjør du:
  1. Kok opp melk. Jeg brukte lett melk, men bruk gjerne hel melk.
  2. Tilsett makaroni og småkok under omrøring til makaronien er myk. Hvis du bruker ferdig kokt makaroni tilsetter du den i suppen når melken har kokt ca. 5 minutter. Hvis du koker makaronien i melk må du passe på og røre hele tiden, så ikke suppen blir brent.
  3. Rør inn sukker, vaniljesukker og kanel.
  4. Server suppen i suppeskåler.
  5. Dryss over mer kanel og sukker hvis ønskelig.
Hvis du vil ha suppen litt tykkere kan du tilsette 1 ss selmulegryn når du koker opp melken 🌿

Klar til servering  ♥

Nom nom   Sukker er godt altså !

((¯`´¯) Spis & Nyt
`*.¸.*.✿✿¸.•*¨`*•..¸✿ღ¸.•*¨`*•..¸✿✿

Melkesuppe med makaroni 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Print Friendly and PDF