20 juli 2023

Toro Sjokoladekake i langpanne

Det er alltid godt med sjokoladekake !

Sjokoladekaken er saftig og myk, med en barnevennlig smak av ekte sjokolade. 
Den er rask og enkel å bake og passer perfekt i ovnens egen langpanne. 
Toro Sjokoladekake Langpanne er glutenfri og gir 24 kakestykker.

I morgen kommer datteren, svigersønnen, mine to barnebarn og to bonusbarnebarn 💞
Senere kommer min sønn og svigerdatter, så da er det fint med en stor sjokoladekake.

Jeg bruker vanligvis denne oppskriften 👉 her  på langpannekake sjokoladekake.
Men, her oppe i fjellheimen prøvde jeg posevarianten fra Toro.

Bland posen med 3,5 dl vann og 12 ss smeltet smør. 
Dekk langpannen med aluminiumsfolie og bakepapir, jeg har kun undervarme i ovnen, derfor... 
Stekes i gassovn på innstilling 4 i 25 minutter.

Sjokoladekrem : Bland posen med 0,5 dl vann og 6 ss smeltet smør. 

Den smakte slettes ikke ille, i hvert fall mye bedre en 'kjøpekake' som har en holdbarhet på flere måneder 🌿







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Print Friendly and PDF