01 april 2019

CarboNADA pastasalat med kylling & pesto ♫♥♫♪

Inneholder Produktplassering !

Pasta CarboNADA er årets beste nyhet for alle oss som elsker pasta, men ikke er interessert i å se ut som Pavarotti av den grunn. Her er endelig et sunt og velsmakende alternativ fordi den er laget av havrefiber og glucomannan i stedet for hvetemel eller ris. Pasta CarboNADA kommer foreløpig i tre varianter: spagetti, penne og tagliatelle.
Står det på hjemmesiden til CarboNada / Norisma AS


Jeg er nybegynner på lavkarbo altså, har begynt på tredje uken nå, men jeg har trua.
Jeg prøver å kutte ut karbohydrater som finnes i sukker, stivelse og fiber.

Ikke dermed sagt at jeg spiser bacon og egg hver dag altså.
Spiser nesten som vanlig, men ikke brød laget med hvetemel, poteter av alle slag, mat som inneholder sukker, pasta og ris -og andre matvarer med høyt karbohydrat innhold.
Du kan lese litt mer om kosthold på lavkarbo her.

Det er ikke bare, bare når jeg er storspiser av pasta.
Jeg har riktig nok laget lavkarbo-pasta selv, men det tar litt tid, så det hadde vært greit med ferdig pasta, som man bare kan hive i kjelen.

Jeg har fått en pakke med akkurat det jeg ønsket meg, lavkarbo pasta fra CarboNADA
  • Carbo-Nada SPAGHETTI
  • Carbo-Nada PENNE
  • Carbo-Nada TAGLIATELLE
Alle tre typene er pakket i porsjonspakker på 160g og inneholder kun 3.04g karbohydrater og 24 kcal.

CarboNADA er økologisk, vegansk og inneholder ingen animalske ingredienser.


Det følger med ett hefte med 8 oppskrifter.
Da ble jeg litt forvirret for i alle oppskriftene står det at pastaen skal koke i 10 minutter, men på pakkene står det;

Sil av vannet og skyll pastaen i kaldt vann.
a) Varm den opp i stekepannen i 2-3 minutter
b) Varm den opp i mikroen på 800w i 1 minutt
c) Varm direkte opp i suppe eller saus
d) Bruk den kald i salat

CarboNADA penne
Jeg silte av vannet, som pastaen ligger i og skylte den med kaldt vann. 
Den smakte ingenting og hadde en litt gummiaktig konsistens. 
Tenkte kanskje den forandret konsistensen litt hvis den ble kokt. Kokte den i 10 minutter. 
Litt mykere kanskje, men fremdeles litt uvant konsistens. Er nok en vanesak !
Blir spennende å prøve spaghetti og tagliatelle !



25.04.2019
CarboNADA spaghetti 
kan jeg anbefale, den var veldig tynn så konsistensen var som vanlige kokte nudler. 
Oppskrift på Asiatisk biff med lavkarbo spaghetti, finner du her.



29.04.2019
CarboNADA tagliatelle
hadde en helt grei tekstur og passer perfekt i kremet pastasaus.
Oppskrift på Kremet lavkarbo tagliatelle med scampi, finner du her.


Jeg testet ut CarboNADA Penne i en 
PASTASALAT MED KYLLING & PESTO ♫

Smaksrik og god salat, som er klar på 15 minutter !
Hvis du får igjen rester, kan salaten legges i matboksen - super til lunch !

Du trenger til 4 porsjoner:
  • 1 stk ferdig grillet kylling
  • 1/2 rødløk
  • 2 stenger stangselleri
  • 1 rød paprika
  • Ett par never Babyleafblanding
  • 2 x 160 g Penne CaboNADA 
  • 1-2 ss pesto
Sånn gjør du:
  1. Rens grillet kylling for bein og skinn -og skjær kjøttet i biter.
  2. Sil av vannet på Penne Carbonada og skyll den i kaldt vann. 
  3. Kok pastaen i 10 minutter, sil av vannet og rør inn pesto. La den avkjøles før du tilsetter den i salaten.
  4. Skjær rødløk, stangselleri og paprika i ganske små biter.
  5. Bland forsiktig sammen pasta, kylling, rødløk, stangselleri, paprika og ruccola.
  6. Spis & Nyt ♫¸¸♫♪
Lag gjerne pesto selv. Oppskriften finner du her.

Ingredienser !
Hell ut vannet og skyll carbonada i kaldt vann !
Kok carbonada i 10 minutter !
Carbonada, pesto og kyllingsalat !
Rør inn pesto !
Klar til servering !

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Print Friendly and PDF