04 februar 2023

Biff & pasta & grønnsaker a'la Asia !


🌿
Enkel, rask og lettlaget rett med masse smak !

I denne knallgode retten bruker jeg mine favoritt ingredienser;
Pasta, biffkjøtt, asiatiske smaker & koriander 🌿

Må ha koriander, det synes jeg er skikkelig godt, men enkelte synes det smaker såpe.
Du kan bytte ut koriander med bladpersille eller basilikum.

Du kan bruke ferdig biffkjøtt i strimler, det er ett billigere alternativ.
Selv foretrekker jeg å dele opp kjøttet selv da pakken med biffstrimler ofte inneholder mye sener og slintrer, men jeg er i overkant hysterisk når det gjelder bra kvalitet på råvarene. 
Denne retten er laget med indrefilet.



Til 2 porsjoner trenger du:
  • 400 g mørt biffkjøtt
  • Rapsolje
  • 200 g fersk spaghetti
  • 1 dl soyasaus
  • 1 ss oystersaus
  • 2 ts asiatisk fiskesaus
  • Saften av ca. en halv sitron
  • 2 ss frisk koriander, finhakket
  • 1 rød chili, finhakket
  • 1 stk rød paprika
  • 100 g sukkererter
  • 2 vårløk
  • 1 liten rødløk
Sånn gjør du:
  1. Bland soyasausen med oystersaus, fiskesaus, lime eller sitronsaft, koriander og chili. La sausen stå og trekke mens du lager resten av retten.
  2. Del paprika, sukkererter, vårløk og rødløk i passende biter.
  3. Kok spagetti al'dente etter anvisning på pakken. Sil av vannet, skyll i kaldt vann, så den ikke fester seg sammen.
  4. Del biffkjøttet i strimler og brun kjøttet raskt i en glovarm panne i to omganger. Legg det tilside. Jeg steker det i max ett minutt på hver side, så det fremdeles er medium stekt ved servering.
  5. Stek grønnsakene raskt i stekepannen du stekte kjøttet i.
  6. Bland inn kokt spagetti og biffkjøtt.
  7. Hell over sausen og bland alt godt sammen.
  8. La det surre til alt er skikkelig varmt.
  9. Dryss over frisk koriander ved servering.
Ingredienser


Biff & pasta med grønnsaker i asiatisk saus 

Biff & pasta med grønnsaker med asiatisk smak !

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Print Friendly and PDF