19 juni 2021

BROWNIES i gassovn !



Når sjokoladekaken jeg bakte til min kjære, som har bursdag i dag - stod igjen på kjøkkenbenken hjemme, ble det en enkel løsning med en pakke fra Toro i fjellheimen 😋
Sønnen ble fornøyd, når jeg ba han hente og spise opp sjokoladekaken jeg hadde glemt 💙

Brownies er en Amerikansk sjokoladekake, som så dagens lys allerede på 1800' tallet.
Kaken skal være seig inni og litt sprø utenpå. Den deles opp i biter før servering.

Oppskrift på god, hjemmelaget Brownies finner du 👉 her !

Utfordringen med å bake her oppe er at min gassovn bare har undervarme. 
Vi har ikke strøm, kun solcellepanel, så kjøkkenmaskiner er det også dårlig med her oppe.


Denne halvfabrikat sjokoladekaken skal kun tilsettes egg, vann og smeltet smør, som skal røres sammen. Kan anbefale ferdig smeltet smør ! Her oppe gjør vi alt, for å redusere på oppvasken.
Stekes på 175 grader midt i ovn, med over og undervarme.

Jeg varmet opp gassovnen, satt den på 190 grader -og på grunn av kun undervarme satt jeg en langpanne nederst i ovnen

La bakepapir i bunnen på langpannepannen, tilsatte røren og stekte den i 40 minutter.
Testet den etter 30 minutter, men da var den litt vel seig i midten.
Langpannen nederst i ovnen tar bort en del av varmen, men man slipper at kaken blir brent i bunn.

'Toro varianten' smaker slettes ikke ille 😋

Ingredienser

Klar til steking

Stekes midt i ovnen, med en langpanne i bunnen !

Klar til servering 


Nydelig himmel fredag kveld 💚💙

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Print Friendly and PDF