02 februar 2015

Tortilla wraps med hvalkjøtt !


Jeg forbinder hvalkjøtt med den 400 grams  "klædden", som lå i de fleste frysere på butikkene rundt
omkring i Norges land. Nå har den blitt vanskeligere og få tak i, i hvert fall her på Hedmarken.
Knutstad & Holen A/S har ferskt hvalkjøtt innimellom, men dessverre ikke ofte.


Jeg har som regel brukt "klædden" med hvalkjøtt i gryteretter. Skjært den i skiver og stekt den,
mens den fremdeles var litt fryst, for det stod på pakka.
Resultatet ble sletts ikke verst : Høstgryte med hvalkjøtt og Hvalbiff med tomatsaus og pasta.

Nå har jeg fått tak i fryst hvalbiff, som selges i pakker med to biffer a 200 g til en rimelig sum.

Tiner dem i kjøleskapet over natten.
Brukte den som biffmiddag : Pepperbiff av hval med sennepsaus, smakte helt nydelig.


I dag prøver jeg meg på wraps med hvalkjøtt !

Til 4 porsjoner trenger du :
  • 4 store tortilla wraps
  • 400 g hvalkjøtt
  • Stekesmør
  • Salt
  • Pepper
  • 2 dl Crème Fraîche Lett
  • 2 ss chilisaus
  • 1 rødløk
  • 1 rød paprika
  • Bønnespirer
  • Salat, gjerne forskjellige typer
Slik gjør du:
  1. Skjær hvalkjøtt i strimler.
  2. Stek hvalkjøtt i litt smør, i en varm panne, litt og litt om gangen, krydre med salt og pepper.
  3. Bland sammen Crème Fraîche Lett og chilisaus og smak den godt til.
  4. Skjær rødløk og paprika i tynne strimler.
  5. Del/skjær opp salaten.
  6. Skyll og tørk bønneskudd.
  7. Varm opp tortilla etter anvisning på pakken, jeg pleier og varme dem i mikrobølgeovnen.
  8. Legg på salat, rødløk, paprika, stekt hvalkjøtt, litt bønneskudd, dressing og brett sammen.

Dressing
Ingredienser

⋱ ⋮ ⋰ ⋰
.((¯`´¯) Spis & nyt !!!
`*.¸.*.✿✿¸.•*¨`*•..¸ღ¸.•*¨`*•..¸✿✿

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Print Friendly and PDF