02 november 2019

Panna Cotta med lime !!


Nok en ny utgave av den gode Italienske desserten Panna Cotta, kokt fløte.
Denne er sukkerfri og inneholder derfor lite karbohydrater.

Vanligvis lager jeg den med vaniljestang,
men i dag skulle jeg bare lage to porsjoner -så jeg brukte vaniljepulver.

Grunnen til jeg lagde så liten porsjon, var for at jeg ikke skulle bli fristet til å spise mer enn en -for den er stappfull av kalorier og mettet fett !


Du kan bruke bare fløte og droppe melken.
Fløte inneholder færre karbohydrater enn melk, men jeg synes den blir litt for mektig.
Med bare fløte inneholder retten 1144kcal og 20,8g karbo.

Når du ikke har spisst dessert eller noe søtt på flere uker,  maker den veldig godt ! 
Søtt, syrlig & syndig 

Til 2 porsjoner:
Inneholder 824 kcal, 22,4 g karbo / 412 kcal, 11,2 g karbo per porsjon
  • 2 dl fløte
  • 1 dl lett melk
  • 1,5 ss sukrin
  • 1 gelatinplate
  • 1 ts vaniljepulver
  • Lime
Sånn gjør du:
  1. Legg gelatinplaten i bløt i litt kaldt vann.
  2. Kok opp fløte, sukrin og vaniljepulver.
  3. Klem ut vannet av gelatinplaten og rør den godt inn i fløteblandingen.
  4. Tilsett finrevet limeskall og smak til med limesaft, ca, 1/2 lime,
  5. Fordel blandingen i to glass, som tåler varme og sett dem i kjøleskapet i ca. 5 timer.
Ingredienser 🌿
Panna Cotta 🌿
2 porsjoner 🌿

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Print Friendly and PDF