23 februar 2022

Biff Chopsuey ! Fra Hot & Spicy (Hamar) NEDLAGT !!



Take away - er det ikke ofte jeg bestiller, men nå har det blitt andre gang på to måneder. 
Bestilte via Delvia appen.

Restauranter er en av bransjene, som har slitt mest under koronapandemien.
Take away, sørger for at restaurantene kan servere god mat og, vi som 'gjester' ikke utsetter oss for eventuell smitte.
I dag, var det vi, som ikke skulle utsette andre for smitte 😷🙈

Valgte å bestille fra restauranten Hot & Spicy, som ligger like ved Matkvartalet i Hamar.
Restauranten er kjent for gode, smakfulle kinesiske retter og rause porsjoner.
Det er ikke dit du drar for å nyte en romantisk middag, men for å spise god mat, til en helt grei pris !

Hjemmesiden finner du her  👉 Hot & Spicy !
Har spist der mange ganger, så jeg visste maten ville smake godt. 

Litt kjedelig i matveien i dag, bestilte tradisjonell Biff Chopsuey.
Kr. 195,- per porsjon + kr. 79,- i frakt.


Delvia leverte maten 20 minutter etter bestillingen var sendt inn og betalt med vipps 👍

Maten var varm og det var mye mat !
Kjempegodt, ganske så billig og kjapp levering !

Når de tilbereder biffretter i 'kinarestauranter' mørner de ofte kjøttet med en metode, som kalles 'velveting'. Velveting består vanligvis av en blanding av eddik, eggehvite, maizena (maismel), olje og salt, som kjøttet marineres i.
Jeg skal ikke påstå at Hot & Spicy bruker samme metode.

Skal jeg utsette noe på maten så synes jeg kjøttet hadde blitt tilsatt litt for mye maizena -eller eggehvite, som ga kjøttet en litt merkelig konsistens. Kjøttet var veldig mørt, men hadde en hinne rundt kjøttet, som trakk ned kvaliteten på retten. 
Dette gjelder forsåvidt de fleste asiatiske spisestedene hvor jeg har spist biffkjøtt.

Men, det smakte veldig godt. 
Perfekt kokte grønnsaker, nydelig saus og klebrig, god ris.   
Jeg kommer garantert til å bestille mat der igjen...  🌾
Kan anbefales 👍

Rask levering !


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Print Friendly and PDF