FLETTEPIZZA / Ragu Bolognese RESTEPIZZA !

På fredag kveld spiste vi gratinerte ➡ Hyttepølser
da fikk jeg rester av tomatsalsa, mais, parmesan og mozzarella 🌽

Jeg hadde lunchgjester på hytta i dag - og serverte ➡ Ragù a'la Bolognese
Fikk, som vanlig - og også med vilje, igjen rester av bolognese kjøttsaus 🍅

Gjenoppskrifter 🌿
Matprisene har steget og for å ikke sprenge matbudsjettet prøver jeg å planlegge middagsretter hvor jeg kan bruke samme ingrediensene i to og her også tre forskjellige retter.

Restene ble forvandlet til en smakfull flettepizza 🍕

Du trenger:
  • 1 stk pizzabunn *
  • Rester av bolognese kjøttsaus
  • Revet mozzarella 
  • Tomatsalsa eller Pizzasaus / Tacosaus 
  • Mais
  • Basilikum
  • Parmesan
Sånn gjør du:
  1. Rull ut pizzabunnen.
  2. Legg kjøttblandingen på midten av pizzabunnen. 
  3. Dryss over revet mozzarella, tomatsalsa og mais. 
  4. Lag remser på hver side av fyllet på pizzabunnen og legg remsene over fyllet. Se bilde
  5. Dryss over litt ekstra mozzarella og parmesan. 
  6. Pynt med basilikum.
  7. Stek flettepizzaen i forvarmet ovn, 225 grader i ca. 20 minutter / Eller innstilling 6 på gassovnen i 30-40 minutter. Da min gassovn kun har undervarme setter jeg inn en stekeplate under stekeplaten med pizza'n etter 10 minutter, så pizzadeigen blir gjennomstekt uten at den blir altfor svidd i bunn. 
* Jeg brukte en ferdig pizzabunn, men du kan gjerne lage pizzabunnen selv selvfølgelig.





🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Print Friendly and PDF