28 januar 2022

Tandoori Deal - fra Safran fusion kitchen

Take away - er det ikke ofte jeg bestiller, men i kveld bestilte jeg middag via Delvia appen. 

Restauranter er en av bransjene, som har slitt mest under koronapandemien.
Take away, sørger for at restaurantene kan servere god mat og, vi som 'gjester' ikke utsetter oss for eventuell smitte. I tillegg er det ganske så behagelig å spise god, ferdiglaget mat hjemme. 
Kort vei til sofakroken etter måltidet !

Indisk mat synes jeg er utrolig godt !

Det mest særegne med indisk mat er den utstrakte bruken av sauser, som er smakssatt med sterke og/eller søte krydder. 

Gjengangere av kryddere, som blir brukt i det Indiske kjøkken er chili, sorte sennepskorn, karve, gurkemeie, dyvelsdrek, bukkehornkløver, ingefær, koriander, kardemomme, kanel og muskatnøtt.

Valgte å bestille fra restauranten  👉 Safran fusion kitchen, som holder til inne på 👉 Martkvartalet i Hamar.

Ekte mat laget med stolthet! Den saftige kyllingen vår grilles på en ekte Shahi Tandoor grill.
Safran er et fusion kjøkken, som lager god mat etter kokkens ønske.
Ref. 👉 facebook !


Tandoori Deal for 2 😋
  • Tandoori grillet kylling
  • Safran-currymarinert kylling med eplesalsa
  • Soya-hvitløk kylling med persille og sitronskall
  • Pakistansk ris
  • Shirazi salat
  • Yoghurt- og myntedressing
Delvia leverte maten 20 minutter etter bestillingen var sendt inn og betalt med vipps 👍
Maten var faktisk varm også !

Så for meg mange skåler med forskjellig mat jeg da men... 😉
Mannen min minte meg på at det var Take Away jeg hadde bestilt !
Men, når det står Tandoori Deal for to, så trodde jeg ikke de mente to plastbeger !

Hvis jeg kunne forandret på noe ville jeg gjerne ha fått hver del av maten i hver sin skål i stedet for alt blandet sammen. Jeg kunne ikke smake alle de forskjellige smakene på kyllingrettene, men godt smakte det !!

Jeg la maten over på tallerkener, men den så faktisk bedre ut i plastbeger !
Det var utrolig mye god, smaksrik mat for kr. 399,- + kr. 79,- for levering.

Billig, godt og enkelt !!!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Print Friendly and PDF