24 mars 2018

Kylling korma med basmatiris og salat

Kan oppfattes som REKLAME, men jeg har betalt for varene ! #foråværepådensikresiden

Denne uken -Uke 12-2018 prøver jeg
4 middager, til 2 personer koster per uke kr. 549,-  Kr. 69,- per middag må jeg si er ganske rimelig !!
Når man bestiller Hverdagskassen til 2 personer, leveres den kun med 4 middager.
Bestiller du til flere kan man velge mellom 3 eller 4 middager i uken.

Fredag hadde jeg middagsgjester, så derfor blir det faktisk 'GodtLevert' middag til lørdagskosen 


Summa sumarum må jeg si at du får mye mer for pengene ved å velge hverdagskassen i forhold til Roedekassen. Større porsjoner og billigere.
Men, Roedekassen er veldig smart, hvis du følger Grete Roede dietten.
De andre matkassene fra GodtLevert har jeg ikke testet, så de kan jeg ikke uttale meg om.


Kylling korma med basmatiris og salat
Retten består av ferske kylling overlår med skinn og bein fra Ytterøy kylling. Ytterøy er en øy innerst i Trondheimsfjorden, en halvtimes fergetur fra Levanger sentrum. Basmatiris av god kvalitet.
Koksmelk og kormapaste fra Masalamagic, som holder til i Oslo.
Igjen gode produkter fra lokale produsenter, ikke 'Gilde og Toro', som leverer råvarene til GodtLevert altså !

Jeg trodde denne retten var den beste denne uken, men der tok jeg feil gitt !
Den smakte ikke så aller verst, men jeg har ikke vært 100% med mine egne indiske kyllingoppskrifter, nå kan jeg si meg fornøyd med dem !! De smakte bedre enn denne indiske utgaven. Hvis du vil prøve å lage en indisk kyllingrett fra bunnen av kan jeg anbefale denne her, den er veldig god altså 

Tre ganske små kyllinglår med bein, til to personer, ble litt lite. Ris var det nok av, som du kan se på bildet. Iflg. navnet på retten er stekt blomkål og søtpotet salat ! Ovnsbakte grønnsaker er nok mer riktig !!

De andre retten i hverdagskassen var veldig gode altså ! Så jeg må si meg fornøyd med ukens matkasse, selv om jeg ikke var 100% fornøyd med denne retten !


Til 2 personer
Kylling Korma
  • ½ stk blomkål
  • 1 stk søtpotet
  • 1 pakke kyllingoverlår med skinn og bein
  • 2 ss solsikke-/rapsolje
  • salt og pepper
  • 1 glass kormapaste
  • 1 boks kokosmelk
Ris
  • 1 pakke basmatiris
  • vann
  • evt. salt
Sånn gjør du:
  1. Varm opp ovnen til 220 grader varmluft.
  2. Skrell og del søtpotet i terninger på 2x2. Del blomkål i små buketter. 
  3. Ha kyllingoverlår, blomkål og søtpotet utover en ildfast form. Ha på salt, pepper og olje. Sett i ovnen.
  4. Etter 10 minutter, ha kormapaste (NB! denne pasten inneholder nøtter!) og kokosmelk i en bolle og bland godt sammen. Hell kormablandingen over i den ildfaste formen og bland godt med kylling og søtpotet. La stå i ytterligere 15-20 minutter til kyllingen er gjennomstekt.
  5. Kok risen som anvist på pakken.
  6. Server kyllingen med basmatiris og kormasaus.
Blomkål, søtpotet og kylling klar til steking !
Rører sammen korma og koksmelk !
Skal helle over sausen !
Klar til servering !!
Hverdagskassen er vår billigste matkasse og passer for alle som har lyst til å kutte ned på matbudsjettet, men fortsatt spise enkel og god middag. Typiske råvarer du kan finne i Hverdagskassen er svin, farseprodukter, sei og lårprodukter av kylling.
Økonomisk, enkelt og familievennlig
Rimeligere råvarer = rimeligere matkasse
Tilberedningstid: Omtrent 15-35 minutter per måltid

Hverdagskassen - GodtLevert - Uke 12/2018

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Print Friendly and PDF