17 oktober 2016

Restesuppe med svinekjøtt, grønnsaker og pasta ❥•♪♫⁀°♡ღ


Mandag -og tid for å rydde opp i kjøleskapet  ♫♫
Restemiddag er 'inn' om dagen, skal helst ikke kaste mat, så da putter vi det vi har i en kjele og lager suppe eller lapskaus. Min ble en blanding: Suppelapskaus !!

Må innrømme at jeg kjøpte en boks hermetiske tomater til kr. 3,90

Ta hva du har - alt er lov !

Jeg fant:
  • 300 g indrefilet av svin, rester fra fredag
  • 2-3 sjalottløk
  • 2,5 stk gulrøtter, jeg brukte regnbuegulrøtter
  • 1 stk minipurre
  • 1 rød paprika
  • 1/2 squash
  • 10 dl kjøttkraft, jeg brukte vann og 3 beger kjøttfond
  • 400 g hermetiske tomater
  • 120 g pasta, jeg brukte pastaskruer, som skulle kokes i 11 minutter
  • Salt
  • Pepper
  • Persille
Sånn gjør du:
  1. Skjær kjøttet i biter, hakk løk og skjær gulrøtter i 0,5 cm tykke skiver.
  2. Stek løken i litt smør til den er gyllen i en tykkbunnet kjele.
  3. Tilsett kjøtt og gulrøtter -og la det surre sammen til kjøttet er brunet.
  4. Tilsett paprika, squash og minipurre i biter.
  5. Hell over kjøttkraft og tomater, la det koke i ca. 10 minutter.
  6. Tilsett pasta og la suppen koke videre til pastaen er ferdig.
  7. Smak til med salt og pepper.
  8. Dryss over persille ved servering.
Denne oppskriften er nok til 4-6 porsjoner.
Server gjerne suppen med godt brød !

Sjalottløk, svinefilet og gulrøtter !
Tilsatt squash, paprika og minipurre !
Ble faktisk kjempegod !!

Ingredienser !

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Print Friendly and PDF