16 april 2018

Krydra GRØNNKÅLCHIPS med parmesan


Må henge meg på "grønnkålchips-bølgen" jeg også 🍀
Noen synes det smaker stekt tang med salt, mens andre synes det er megagodt !!
Det skal vel egentlig brukes store blad av grønnkål og dele dem i litt mindre biter, men når jeg har bestemt meg får å lage noe, så skal det skje NÅ -og de hadde bare strimlet grønnkål på nærbutikken i kveld. Grønnkålen krymper under varmebehandling, så det blir litt 'så mye hadde jeg, så mye fikk jeg igjen' ♫♪

Jeg er veldig glad sterke smaker, så jeg kydret dem med Maldonsalt, chipotle, organo og parmesan 🌿 Det ble sterkt nok i hvert fall 😜

Joda, er trangen til noe sunt, salt og sprøtt stor nok, så får man dekket det behovet !
Vil ikke kalle det for gull akkurat, men sprøtt, sterkt og salt var et i hvert fall ♫♪
- og jeg kan være ganske så trygg på å få hele bollen for meg selv 😅


Du trenger:
  • 150 g grønnkål 
  • 2 ss olje
  • Maldonsalt
  • Tørket oregano
  • Chipotle, røkt malt ch
  • 1 stor ss parmesan
Sånn gjør du:
  1. Sett stekeovnen på 180°C varmluft.
  2. Hell vasket og tørket grønnkål i en bolle.
  3. Hell over 2 ss olje.
  4. Bland det forsiktig sammen med hendene.
  5. Legg det over på en stekeplate med stekepapir.
  6. Dryss over litt maldonsalt, chilikrydder, oregano og parmesan. Ikke bruk like mye som meg 😊
  7. Stekes i ca.10 minutter.
  8. Trekk bakepapiret over på en rist og la det tørkes og avkjøles før du heller det over i en bolle.
  9. Spis 😉
Ingredienser ♫♪
Hell grønnkålen i en bolle og bland inn 2 ss olje ♫♪
Klar til steking ♫♪
Ferdig stekt ♫♪
Klar til servering 🍀

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Print Friendly and PDF