21 september 2013

Biffsnadder med bakt potet, kryddersmør & bearnaise ♫♪

Nyter hyttelivet i fjellheimen ;))
Flotte høstfarger, kaldt ute, men solen varmer -og når den går ned er det varmt og godt foran peisen !
-og mat må man ha,selv om det blir litt enklere løsninger her oppe !

Bakepoteter:
Ha aluminiumfolie rundt bakepoteter
Stekes på 250gr. = innstilling 8 på gassovn c",)
Trenger 1-2 timer, avhengig av størrelsen på potene.
Stikk en strikkepinne i poteten for å kjenne om de er ferdige.

Biffsnadder:
  • Ytrefilet av storfe, skjæres i strimler
  • Paprika, skjæres i strimler
  • Bambusskudd (hermetisk)
  • Champignon (hermetisk)
  • Minimais (hermetisk)
  • Soyaolje
  • Salt
  • Piffi Krydder
  • Chili Explosion

Stek ytrefilet i strimler, krydre med piffi & chili krydder, i flere omganger hvis nødvendig.
De skal stekes ikke kokes c",)
Legg til side.
Stek alle grønnsakene. Legg tilbake biffkjøttet.
Smak til med salt & krydder og soyasaus.     


Bearnaisesaus: Oppskrift her.

Det er lov å jukse litt altså -og bruke saus fra pose.
I alle fall hvis du skal lage saus til mange personer -eller hvis man er på hyttetur c",)
Jeg synes Toro sin helt vanlige bearnaisesaus er best, ikke lett versjonen, fysj a meg ;)
Bruk alltid godt SMØR ikke margarin !!


Eg trives med å leva og har kje lyst te å gå glipp av alt det fina livet gir
eg har kje rett til å kreva
men får eg sjansen te det -trur eg jammen at eg blir 
- i alle fall ei gode stunde te ♫♫



Så takk for nå, da !
Så er tiden atter inne:
Siste rest av sommeren ruster hen.
Først til fjells, som alltid før....


Dal og vidde, tinde og lier,
glødende, rødmende.
Siden nakent.

Nysnæ nå
i himmelranden.
Sno fra is og evig bre
feier langsmed lyng og tuer.

Vemod ? Ja, kan hende det.
Større, likevel en takk
for et år som sakte heller,
alt det gav og ikke gav.
La så løvet bare suse
vekk med vind og tid som flyr:
Fargene blir med i minnet
Takk for årets eventyr !!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Print Friendly and PDF