04 september 2013

Edels Scampi Nudelsuppe med curry paste & fish sauce ♫♪


Dette er en rett jeg lagde en kveld jeg var "gressenke"!
Jeg handlet inn litt "digg" -og oppskriften ble til under kokkeleringen. Når man ser på oppskriftene mine, er det kanskje tydelig at jeg har en forkjærlighet for scampi og reker

Du trenger til 2-3 porsjoner:
  • 500 g rå scampi
  • 2 ss red curry paste
  • 4 dl kokosmelk
  • 5 dl hønsebuljong
  • 2 ss fish sauce
  • 2 ss sweet chili sauce
  • Eggnudler
Sånn gjør du:
  1. Skrell rå scampi, fjern strengen.
  2. Kok egg nudler, som anvist på pakken.
  3. Fres red curry paste, tilsett kokosmelk, hønsebuljong, fish sauce og chili sauce. 
  4. La det koke opp.
  5. Tilsett scampi, kok ca. 1-2 minutter -eller til du ser at de har blitt rosa og fine. 
  6. Ikke overkok, da blir de seige !! c",)
  7. Fordel nudlene i suppeboller og øs suppen over.
  8. Topp med finsnittet vårløk og hakket rød chili.
  9. Server limebåter ved siden av, som presses over suppen 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Print Friendly and PDF