10 august 2013

Irish Coffee ♫♪


Du trenger:
  • 2 dl varm kaffe
  • 1 ts brunt sukker, eller 1 stk kandis cocktailpinne
  • 4 cl Irish whiskey
  • Kremfløte, pisket til krem
  • (Kanel)
Nå er ikke jeg noen whiskey drikker, liker egentlig ikke "brunt brennevin" i det hele tatt !!
Men av de flinke 'folka', som jobber på Vinmonopolet i Hamar, fikk jeg opplyst at dette
var den beste whiskey'n jeg kunne bruke i Irish Coffee !!
- og JA de hadde nok rett !!
Smaker faktisk veldig godt, selv for en, som ikke liker whiskey ♫♪

På det nederst bildet har jeg drysset på litt kanel, etter tips fra Kari !!





Kjempegodt på kalde høstkvelder !

2 kommentarer:

  1. Mmmm irish er godt altså :-) Takk for at du deler fine oppskrifter, fine bilder og mass inspirasjon!! Kandis coctailpinne var også en ny vri, det må nok prøves:-) Noe som også er godt er et lite dryss av kanel over kremen...mmm :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for hyggelig kommentar ♥ Kanel skal jeg teste ut... sikkert godt, Takk for tipset ;)

      Slett

Print Friendly and PDF